De start van de grote ontdekkingstocht

Het leeravontuur begint in de instapklas. Het is het begin van een spannende en stimulerende reis. Jouw kind wordt verwelkomd in op de leeftijd van 2,5 jaar, waar het een spannend programma volgt van leren door praktische activiteiten en spel.

We beperken de klassen met opzet om een warme en gastvrije omgeving te creëren, die inspeelt op de individuele behoeften van elk kind.

De kinderen vinden het heerlijk om hun kennis te leren en te ontwikkelen door middel van spannende activiteiten en spel, of dat nu in de klas, de gymzaal, de zandbak, de speeltuin of tijdens uitstapjes buiten school is.

Het leven is een ontdekkingstocht. Een gevarieerd programma van excursies buiten de schoolmuren helpt onze kleuters hun eerste stappen te zetten om de wereld om hen heen te ontdekken. Een wervelwind van evenementen gedurende het hele jaar zorgen ervoor dat leren altijd leuk is en spelen altijd leerzaam.

Naarmate hun begrip van de wereld toeneemt, neemt ook hun zelfvertrouwen en natuurlijke nieuwsgierigheid toe. door kennislagen toe te voegen die actief worden versterkt door hands-on-activiteiten.

Door een doordacht aanbod van leer- en ontwikkelingsactiviteiten ontwikkelen wij de meest essentiële vaardigheden en voegen wij rijke kennislagen toe die kinderen nodig hebben om volledig voorbereid te zijn op de toekomst.

Leerbegeleiding

De voortgang van elk kind wordt nauwlettend gevolgd via de leerlijnen. In Leopold III realiseren we ons dat jonge kinderen mijlpalen bereiken in verschillende stadia van hun ontwikkeling en dat geen twee kinderen hetzelfde zijn. Onze Leerbegeleiding is afgestemd op het individuele ontwikkelingsritme van elk kind en geeft ouders een duidelijk beeld van waar hun kinderen zich bevinden op hun leertraject.

Ouders worden altijd op de hoogte gehouden van de voortgang van hun kind door middel van de oudercontacten, maar onze leraren zijn ook altijd beschikbaar voor een korte babbel voor of na school!